GK CloudHost - шаблон joomla Окна
Log in

+31 (0)850021178 EMAIL

Blog

Tariefstijging per 1 april 2023

Onze kosten zijn in 2022 opnieuw flink gestegen en we verwachten helaas dat ze blijven stijgen vanwege de gestegen kosten in onze branche en aanhoudende inflatie. Zo is bijvoorbeeld de prijs van stroom in onze datacentra (onze grootste kostenpost) met meer dan 110% (bron: CBS) gestegen en zijn ook de prijzen van hardware en software flink gestegen. De verwachting is dat deze kosten verder zullen stijgen de komende periode. 

We hebben ons best gedaan om deze prijsstijgingen de afgelopen jaren grotendeels op te vangen door goede afspraken met onze leveranciers te maken, Echter zijn de verhogingen nu helaas te hoog om dit nog langer te kunnen volhouden op deze manier.

Dit betekent dat we zijn genoodzaakt zijn om onze tarieven per 01-04-2023 te verhogen. De tarieven zijn dan als volgt:

Hosting Basis: € 1,50 per maand
Hosting gewoon: € 5,50 per maand
Hosting Super: € 7,50 per maand

Extensie          Prijs

.nl        € 8,49

.eu       € 8,95

.com    € 17,95

.nu       € 26,95

.be       € 9,50

.de       € 19,95

Wij factureren alles per 12 maanden.

Wij hebben een nieuwe partij gevonden voor onze domein registraties, dankzij deze partij kunnen wij de kostenstijging van de domeinnamen beperkt houden. Grote nadeel van deze partij is wel dat wij enkel op onze eigen naam de domeinregistratie kunnen voltooien. Wij houden een eigen administratie bij welke domeinnamen tot jouw behoren.

Mocht je het domein op eigen naam willen behouden kan dit ook, wel komt er dan per domeinnaam € 1,50 aan kosten bij op de genoemde tarieven. Dit door de verhoging die we dan wel volledig moeten doorberekenen.

Ook onze klanten die veel domeinnamen afnemen (meer dan 25 stuks) ontkomen deze maal niet aan een prijsverhoging.  Deze zal € 0,50 per domeinnaam zijn voor de extensie .nl  Voor de extensies .nu en .de zal dit een verhoging zijn van 25% op de huidige prijs.

We snappen dat prijsverhogingen nooit leuk zijn. En zeker niet in een tijd dat alles al duurder wordt. Om deze redenen verhogen wij de prijs minimaal en berekenen we niet onze volledige prijsstijging door aan onze klanten. We leveren dus in op onze marges, en dat doen we graag. Wel verzoeken we je om de facturen die wij sturen binnen de termijn te betalen. Omdat onze marges minimaal zijn is een tijdige betaling zeer gewenst.

Prijswijzigingen 1 maart 2022

Door stijging van de stroomprijzen, hard en software en de inflatie ontkomen we er niet aan om prijsverhogingen door te voeren per 1 maart 2022. Door goede afspraken met onze leveranciers hebben we in de afgelopen jaren prijsverhogingen kunnen voorkomen. Echter voor een gezonde bedrijfsvoering kunnen we niet anders dan nu de stijgingen door te berekenen.

We hebben goede afspraken kunnen maken waardoor de stijgingen beperkt blijven tussen de 5 en 10%. Hieronder de nieuwe tarieven per 1 maart 2022

Hosting

Pakket Prijs
Basis € 1,25
Gewoon € 4,75
Super € 6,25

Genoemde prijzen zijn per maand (gefactureerd per jaar)

Domeinnamen

Extensie Prijs
.nl € 7,95
.eu € 8,95
.com € 17,95
.nu € 22,50
.be € 9,50
.de € 14,95


Wij kunnen alle gewenste extensies voor u bestellen. Vraagt u vrijblijvend naar de mogelijkheden en tarieven.

Domeinnamen in prijs veranderd

Met ingang van 1 januari 2019 veranderen diverse domeinnamen van tariefstelling. Sommige iets duurder, andere weer net wat goedkoper.

Hieronder een lijstje met de meest verkochte domeinnamen

.nl €  7,50  
.eu €  8,50  
.com € 14,50  
.be €  8,50  
.net € 14,99  
.org € 16,99  
.biz € 18,99  
.info € 14,50  
.nu € 17,50  
.shop € 36,99  
Genoemde tarieven inclusief btw


Wij kunnen alle gewenste extensies voor u bestellen. Vraagt u vrijblijvend naar de mogelijkheden en tarieven.

Prijsstijging voor het jaar 2017 in aantocht

Het jaar 2016 gaat richting het einde lopen, en een nieuw vers jaar staat al in de startblokken om het over te nemen.

Euro Host kijkt terug op een bewogen jaar. Een (noodgedwongen) verhuizing van de data naar een andere server om de continuïteit maar ook zeker de kwaliteit waar we voor staat te kunnen blijven waarborgen. En dat besluit was wikken en wegen, waar doe je als bedrijf goed aan. Duidelijk was dat waar we onze dienstverlening onder hadden gebracht dat dit niet meer aan onze kwaliteitseisen kon voldoen.

Dan begint het traject van offertes opvragen, vergelijken en wikken en wegen. Maar wel snel want iedere dag dat het langer duurt is een dag dat we niet onze gewenste kwaliteit kunnen leveren.  Binnen 7 dagen waren we rond met de nieuwe partij die onze infrastructuur kon overnemen. De dienstverlening verbeterede enorm, en er kwamen allerlei nieuwe opties tegelijkertijd bij.

Zo wordt bijvoorbeeld de email op voorhand al gescand om er voor te zorgen dat de spammailtjes zichtbaar afkomen. Het netwerk waar we in terecht kwamen was een upgrade van waar we hiervoor draaide. En als aller belangrijkste, we kunnen de kwaliteit bieden die we nastreven als bedrijf.

Kostenstijging 2017

Het nadeel was wel dat onze inkoop kosten bijna verdubbelde, maar dit is het meer dan waard. Het afgelopen jaar hebben we deze kosten niet doorberekend naar onze klanten, maar voor de bedrijfsvoering is het wel essentieel om in ieder geval een stukje door te berekenen.  Voor nieuwe klanten is de nieuwe tariefstelling al geruime tijd van kracht maar ook onze trouwe klanten komen er helaas niet onderuit dat in 2017 deze prijsverhoging ook wordt doorgevoerd.

We hebben er voor gekozen om niet de volledige kostenstijging voor ons 1 op 1 door onze klanten over te laten nemen . We hebben er voor gekozen om alle pakketten met 50 cent per maand te verhogen. Vanaf 1 januari 2017 geldt dit ook voor onze huidige klanten.

Ook de kosten voor een domeinnaam zullen in 2017 stijgen, variërend van enkele centen tot 50 cent per jaar. Bij ieder webhostingpakket zit al 1 domeinnaam inbegrepen en merkt u niets van de verhoging van de losse domeinnamen, maar er zijn ook voldoende klanten die meerdere domeinnamen afnemen en eigenlijk wel getroffen zullen worden. Met nadruk op eigenlijk, want we hebben besloten dat we voor alle domeinnamen die in 2016 bij ons geregistreerd staan deze verhogingen op de domeinnaam niet door te voeren. Want u als trouwe klant waarderen we en geven u als trouwe klant op deze manier een voordeeltje ten opzichte van een nieuwe klant.

Bent u het niet eens met de prijsstijging staat het natuurlijk vrij om uw diensten elders af te nemen, in alle andere gevallen zult u deze prijsaanpassing op uw factuur van 2017 terug zien.

Bereikbaarheid tijdens de vakantieperiode

Ook bij euro host zijn we toe aan vakantie, maar het bedrijf sluiten is geen optie. Het zal net gebeuren dat tijdens onze vakantie er een incident voordoet en u weken kan wachten op een reactie en/of oplossing. Dit is simpelweg geen optie, wel zal onze bereikbaarheid verminderen en kunnen onze reactie tijden langer worden dan u gewend bent.

Vanaf zondag 10 juli 2016 gelden de volgende openingstijden:

mail: 24 uur per dag, op werkdagen voor 18 uur een mail gestuurd zelfde dag nog antwoord
Telefoon: Op werkdagen van 10:00 t/m 17:00 uur. het kan voorkomen dat ondanks deze openingstijden er momenten zijn dat contact even niet mogelijk is, probeert u het dan later nog eens of laat een bericht achter.
Whatssapp: Op werkdagen voor 18:00 uur een bericht gestuurd is gegarandeerd de zelfde dag nog een antwoord
Storingslijn: 24/7 in noodgevallen

Vanaf 4 september 2016 zijn onze openingstijden weer als vanouds.

Wij wensen u ook een geweldige zomer en geniet samen van het weer wat ons gegeven wordt door de natuur, hier of elders in de wereld.

Euro Host nog beter bereikbaar

Euro Host blijft vernieuwen. Enige tijd geleden hebben wij een nieuw telefoonnummer in gebruik genomen. Dit nummer (085-0002 1178) is iedere werkdag tussen 10:00 en 20:00 uur bereikbaar.

Maar storingen komen niet altijd tijdens de openingsuren. Hiervoor hebben we voor klanten een speciaal telefoonnummer in het leven geroepen. Dit nummer is voor klanten 24 uur per dag te bereiken, mits eerst het stappenplan is doorgelopen.

Stappenplan storingen

1. Check of u geblokkeerd bent

Al onze servers zijn voorzien van een firewall welke u onder bepaalde omstandigheden kan blokkeren. Als u wordt geblokkeerd kunt u uw website niet meer bezoeken, uw e-mail niet meer ophalen en DirectAdmin niet meer gebruiken. Check op downforeveryoneorjustme.com of uw website het doet. Als dit het geval is dan bent u hoogstwaarschijnlijk geblokkeerd en dragen vragen wij u uw IP adres en de website waarom het gaat naar ons toe te mailen. Wij zullen u zo spoedig mogelijk deblokkeren en vertellen waarom u geblokkeerd was zodat u het probleem kan oplossen en het niet nog een keer gebeurd.

2. Onderhoud en storingen

Check onze storing pagina om te zien of er geen gepland onderhoud of bekende storingen zijn gemeld. Als we bezig zijn met onderhoud of er is een storing dan is het goed mogelijk dat uw website het om die reden niet doet. In dat geval kunt u de meldingen op onze storing pagina in de gaten houden om zo de voortgang van het onderhoud of het oplossen van de storing te volgen. Onderhoud wordt 72 uur van te voren aangekondigd, storingen worden binnen 10 minuten nadat deze bekend zijn gemeld.

3. Geen storingen of blokkade

Als u niet geblokkeerd bent, er is geen onderhoud gepland en/of zijn geen storingen bekend dan is het goed mogelijk dat u last heeft van een storing welke nog niet bij ons bekend is of welke alleen van toepassing is op uw eigen website. In dat geval kunt u 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch contact opnemen met ons speciale calamiteiten telefoonnummer +31 623124318. Een van onze medewerkers zal u dan zo goed- en snel mogelijk helpen om ervoor te zorgen dat uw website of websites het weer doet/doen.

Hieronder nog eens de manieren om contact met ons te maken samengevat.
 
Telefoon: 085 - 002 1178 (iedere werkdag 10:00 t/m 20:00 uur)
Whatsapp: 0623124318 (op werkdagen voor 20:00 uur een bericht gestuurd is de zelfde dag nog antwoord)
Mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. (op werkdagen voor 20:00 uur gemaild, zelfde dag nog reactie)
Storingslijn: +31 623124318 (24 uur per dag voor bestaande klanten, doorloop eerst het stappenplan storingen voor u belt)
 
Hierboven staan de garanties beschreven waar u ons aan mag houden, het wil niet zeggen dat we buiten tijden niet reageren. Echter garanties geven buiten deze tijden doen we niet.
 
 

Log in or Sign up